اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کردستان

ارائه 600 ساعت خدمات مشاور ه‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان از ارائه بیش از 600 ساعت ساعت خدمات مشاوره‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه استان خبر داد.

ارائه 600 ساعت خدمات مشاور ه‌ای در مدارس مجازی با نیازهای ویژه کردستان

خلیل رنجبر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، تعطیلی مدارس و دور بودن دانش‌آموزان از فضای آموزشی، خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی صدای مشاور با رویکرد مدرسه محوری و به منظور ایجاد آرامش، کاهش اضطراب و مدیریت بحران در مداس و مراکز مجازی با نیاز ویژه استان و یا از طریق تماس تلفنی ارائه شد.

وی با تأکید بر اهمیت استمرار و تداوم جریان تربیت، برنامه‌های پرورشی، فرهنگی و مشاوره‌ای در مدارس مجازی افزود: به صورت روزانه و هدفمند محتواهای تربیتی و پیام‌های مشاوره‌ای برای یک‌هزار و ۳۷۸ نفر از دانش‌آموزان با نیاز ویژه دختر و پسر دوره‌های تحصیلی پیش دبستان، دبستان، متوسطه دوره اول و دوره دوم از طریق فضای مجازی و یا تماس تلفنی با والدین و دانش‌آموزان ارسال شده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان اظهار داشت: فرآیند تربیت همیشگی است و مشاوران در مدارس مجازی پیام‌ها و کلیپ‌های تربیتی را با محوریت حفظ و ارتقای بهداشت روانی، خودمراقبتی در اماکن عمومی، مهارت ماندن در منزل، ارائه خدمات مشاوره تحصیلی- تربیتی، آموزش آمادگی‌های (روانی – اجتماعی)، پیشگیری از مشکلات اجتماعی رفتاری و کاهش استرس ناشی از شیوع ویروس کرونا ارائه می‌دهند.

رنجبر با تاکید بر اهمیت آموزش خانواده و اولیای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تصریح کرد: اعضای خانواده به آموزش مستمر و پویا نیاز دارند، ارائه خدمات مشاوره‌ای به خانواده‌ها در روند شکل‌گیری خانواده متعالی نقش ویژه‌ای دارد و از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی اضافه کرد: در مدارس مجازی سعی شده با ارتقای سطح آگاهی در حیطه تربیتی و افزایش سطح مهارتی به لحاظ عملکردی در ارتباط با نحوه رفتار مناسب با کودکان با نیازهای ویژه نگرش، احساسات و واکنش‌های عاطفی خانواده‌ها به سمت آشنایی با ویژگی‌های خاص، توانمندی، محدودیت‌ها و علاقمندی‌های کودک با نیاز ویژه سوق داده شود.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کردستان ارتقای مهارت‌های راهنمایی و مشاوره‌ای را بعنوان یکی از محورهای فعالیت‌های آموزش و پرورش استان دانست و اظهار کرد: مشاور، دانش‌آموز را در خودشناسی، مسئولیت پذیری، شناخت محیط، توانایی تصمیم گیری، حل مسائل، برقراری رابطه با اطرافیان، شناخت نیازهای فردی و اجتماعی و آشنایی با ارزش‌های مطلوب یاری می‌دهد.
انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۲

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول